Logo Universiteit Utrecht

Blog

Institute of Biomedical Medicine en een stukje Nederland in Singapore

25 februari

Omdat het gisteravond best laat was voordat we terug waren in het hotel, waren we allemaal blij dat we pas om 10.15 in de lobby moesten zijn. Naast onszelf moesten we ook onze volgepakte koffers en handbagage mee naar beneden nemen aangezien vandaag onze laatste dag in Singapore was. Gelukkig konden we de koffers wel laten staan bij het hotel nadat we hadden uitgecheckt zodat we ze niet de hele dag mee hoefden te zeulen.

Ik voelde mij nog steeds niet helemaal goed dus ik heb besloten de heleIMG_9685 dag op paracetamol te doen. Gelukkig hielp dat goed genoeg. Onze eerste afspraak was bij het Institute of Biomedical Medicine (IBM) met Niki van der Steenstraten. Zij heeft ons eerst even kort uitgelegd wat ze doen bij het IBM en hoe ze dat bewerkstelligen. Daarna hebben we een rondleiding gekregen door het hele gebouw waar ze zaten. Dat was heel gaaf om te zien!

Na de rondleiding hebben we als afsluiting van de ochtend geluncht met Niki op vijf minuutjes van het IBM. Dat was natuurlijk warm, maar wel heel lekker en gelukkig niet te pittig!

IMG_9688Na de lunch zijn we met de bus naar Orchard Road gegaan. Daar hadden we onze volgende afspraak met de Nederlandse Ambassade. Het was best streng beveiligd, je moest door een sluis voordat je echt in de ambassade was. Het was een stukje Nederland in Singapore. Dat vond ik echt gek.

De IMG_9690ambassade was heel interessant om te zien. Ik vond het altijd lastig om een beeld te vormen bij de ambassade, het klinkt te officieel en te ver weg. De mensen bij daar hebben ons laten zien dat er bij een ambassade heel wat meer komt kijken dan paspoorten uitdelen aan Nederlanders in Singapore.

Na het bezoek aan de Nederlandse Ambassade zijn we opgesplitst in twee groepen. Een groep is terug gegaan naar het hotel (daar zat ik bij) en de andere groep is op Orchard Road gebleven en heeft daar nog even rond gelopen. Terug bij het hotel heb ik nog even lekker aan het zwembad gelegen en mijn boek gelezen. Voor het avondeten hebben we voor de laatste keer bij de foodmarket in de buurt van het hotel gegeten, dat was natuurlijk weer heel lekker.

We hebben uiteindelijk tot 21.30 bij het hotel gezeten. Toen hebben we onze koffers gepakt en zijn we met de bus en de metro ruim drie kwartier onderweg geweest naar het vliegtuig. We waren er ruim op tijd. Het inchecken van de bagage en de douane ging allemaal heel snel. Dat was heel fijn. We hadden nog 45 minuten over om zelf rond te lopen en eventueel onze laatste Singapore dollars op te maken.

Netjes op tijd zaten we met zijn alle in het vliegtuig, klaar voor IMG_9712de terug weg. Ik had het geluk dat ik weer bij het raampje zat dus ik kon lekker naar buiten kijken. Omdat ik heel veel heb geslapen leek de vlucht maar heel kort en voor we het wisten stonden we weer in het koude kikkerlandje Nederland.

Het was een hele leuke, gezellige, leerzame week die ik voor geen goud had willen missen!